
Pokusi iz fizike kao gradivni elementi znanja
Prof. dr.sc. Gorazd Planinšič
Fakulteta za matematiko in fiziko, Univerza v Ljubljani, Slovenija
Danas imamo neoborive dokaze za to da ljudi moraju biti aktivni sudionici u procesu učenja, a ne pasivni promatrači, kako bi nešto naučili. Dodatno, društvo očekuje od nas da pripremimo buduće generacije ne samo da imaju osnovna znanja iz fizike, nego i da nauče razmišljati kao fizičari. Kako ove ideje utječu na eksperimentalni aspekt učenja i poučavanja fizike?
U svom ću predavanju opisati kako su mi promjene u mom vlastitom pogledu na ulogu pokusa iz fizike pomogle da uočim njihova nova svojstva, koja su mi kasnije omogućila da uključim sve studente u aktivno učenje, da ih naučim da razmišljaju kao fizičari i da poboljšam program Edukacijske fizike na našem odsjeku.

Napredne laserske tehnike u suvremenim znanstvenim istraživanjima
Dr.sc. Damir Aumiler
Institut za fiziku, Zagreb
Predavanje će izložiti neke od suvremenih eksperimentalnih tehnika istraživanja temeljenih na upotrebi lasera, kao što su lasersko hlađenje i zarobljavanje atoma za stvaranje ultrahladne materije i njihova primjena u kvantnim tehnologijama, laserska mikroskopija u domeni nano i bio sustava, razvoj novih laserskih izvora svjetlosti za oslikavanje u ekstremnom-UV području i naprednu litografiju, te ultrabrza laserska spektroskopija za istraživanje dinamike temeljnih fizikalnih, kemijskih i bioloških procesa. U tom će kontekstu biti predstavljena i Nobelova nagrada iz fizike za 2018. g. koja je dodijeljena za otkrića u području laserske fizike. Naposlijetku, u sklopu predavanja bit će predstavljen projekt Centar za napredne laserske tehnike (CALT), strateški projekt Republike Hrvatske u području znanstveno-istraživačke infrastrukture vrijednosti preko 121 milijun kuna, koji se financira iz sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj.